À partir de
€144 / nuit
Prix pour locataires, nuits

B&B

  • 1 chambre
  • 2 vacanciers
  •  durée de séjour minimum variable

B&B / 1 chambre / 1 salles de bain / couchages 2

Infos clés

  • Enfants acceptés
  • Animaux interdits

Description du gérant

Description

Traduit par Google® Translator

Familles

  • Convient aux enfants de tout âge
  • Animaux interdits

Chambre et salle de bain

  • Chambre 1: Grands lit
  • 1 Salle de bain familiale

Équipements

  • Connexion Wi-Fi
  • Balcon ou terrasse
  • Accès Internet
  • Chauffage central
  • Cuisinière
  • Réfrigérateur
  • Micro-ondes
  • Grille-pain
  • Bouilloire
  • Lave-vaisselle
  • Lave-linge
  • Sèche-linge
  • Fer à repasser
  • Télévision
  • Télévision satellite

Plus Moins

Accès

  • Accès par ascenseur
  • Accessible aux personnes en fauteuil roulant. Contactez le gérant pour obtenir plus d'informations avant de réserver.

Relations avec les locataires

J'ai vécu à Paris depuis 20 ans me utiliser de façon une ressource, votre concierge personnel :) surtout au petit déjeuner, je l'espère sur le balcon au soleil. Je listes de mes restaurants préférés, des conseils pratiques pour tirer le meilleur parti de votre temps et vous pouvez télécharger un guide de 30 pages à Paris ...

Conditions de réservation

Horaire d'arrivée 16:00, Horaire de départ 11:00
Si vous avez des questions sur les horaires d'arrivée ou de départ, merci de contacter le propriétaire/gérant.
Paiement
Cette location doit être payée sur le site de HouseTrip à l'aide d'une carte bancaire ou avec un compte PayPal (jamais par virement bancaire).
Fumeurs
Oui, il est autorisé de fumer

Annulations

Un changement de programme ? Aucun problème. Vous pouvez recevoir un remboursement partiel ou intégral, en fonction du moment où vous annulez.

Réservation confirmée

Remboursement à 100 % du prix dans les 24 heures après la réservation. À condition que le séjour ait lieu au moins 60 jours plus tard.

24 heures après la réservation

Aucun remboursement si vous annulez votre réservation, aucun des versements déjà effectués ne sera remboursé.

Date d'arrivée

Règles de la maison

Autorisation de fumer sur le balcon seulement.

Plus

À propos du gérant

Rosemary Allan
Taux de réponse:
100%
Dernière mise à jour du calendrier :
23 Août 2019
Annonce listée depuis combien d'année(s):
7
Situé à:
France
Note globale:

Langues parlées: Anglais, Français

Carte

Emplacement et itinéraire sur la carte

Carte

Avis des locataires

Excellent
159 avis

Excellent
150
Très bien
9
Moyen
0
Médiocre
0
Horrible
0

“Feels like home, and great, convenient location.”

Reviewed 15 Apr 2016

Great, homey apartment. Has everything you need from clean bathrooms, bright natural light in the unit, to amazing breakfast (homemade yogurt, beautiful fruit plate, and amazing breads and pastries). It is located just a 10 minutes' walk from Galeries Lafayette: close enough to the city-center, yet far enough to not feel suffocated.

Réponse du gérant: Dear Noodee, Thank you for your review of the B&B, it is always lovely to see you during each Fashion Week at least twice a year and I look forward to seeing you again soon. Regards,

“Location, Location, Location”

Reviewed 23 Nov 2015

We stayed with Rosemary for 5 nights in October. Lovely apartment, our room was very comfortable as was our entire stay. Breakfast was beautiful with Rosemary presenting us each morning with a different selection of fresh pastries and breads from the local bakery, along with fresh fruit, orange juice and coffee. The location is fantastic, as it is easy to get around to see all the sights and sounds of Paris. Rosemary saved us time with helpful tips on how to better plan our activities. The neighborhood restaurants in the area were fantastic and we chose three of them from Rosemary's website. The locals in the area were very friendly and we felt safe walking up to Montmartre and Sacre Coeur in the evenings. We plan on returning next year.

Réponse du gérant: Dear Leanne and Jeff, Thank you so much for your super review. Great to know that you think my restaurant recommendations which are also on my website are as amazing as I think they are. Also so happy to her that you have already decided to return to see me next year, I look forward to it. Regards,

“Next time I'm in Paris I won't stay anywhere else.”

Reviewed 17 Oct 2015

We stayed with Rosemary in her B&B for three nights early this month. It was like staying with a friend. When we arrived we were invited to make ourselves at home and offered lots of information about the area and the restaurants we might like to try. Our room was attractively furnished, very clean and the bed extremely comfortable. The breakfast Rosemary prepared and shared with us in the common living area was wonderful: juice, fresh fruit, yoghurt, coffee and tea, and each morning Rosemary bought a different baguette or pastry for us to try. The apartment is a real oasis from all the hustle and bustle of this vibrant exciting area of Montmartre, and Rosemary is an extremely agreeable hostess.

Réponse du gérant: Dear Alison and Peter, After such a long boating trip through Europe I am so glad you enjoyed your last stop so much. Really enjoyed the discussions at breakfast although I am certain neither you nor I will believe Peter was right about French vs English book publishing - the French print book spines upside down! Looking forward to your next visit. Regards,

“Quiet, clean, comfortable, convenient accomodation in Paris with English speaking host”

Reviewed 22 Aug 2015

This was our first trip to Paris and we were thankful to have a hostess who spoke English and could help us find our way around the city. Rosemary gave us exactly the right advice that we needed to make our plans and find our way without too much difficulty. Rue de Clichy is about midway between the Opera and Moulin Rouge, so it's not on the river; hence the traffic and crowds are not as bad. The condo is in a very nice place with excellent security; the balcony a very pleasant place to have breakfast and visit. Rosemary ate breakfast with us and that was a good way to catch up and and plan for the day. She bought fresh pastries from a local bakery every morning and provided that along with varied fruits and yogurts and juice. The bedroom and bath are nice and very clean. We really appreciated all that Rosemary did to help make our stay enjoyable. We were there for 6 nights.

Réponse du gérant: Dear Peggy and Steve, Thank you for the lovely review and the flowers which I have dried to perfection. I will contact you for the 'recipe' for the washing powder once you have had time to settle now that I see from Facebook that you are home. Regards,

“Lovely and friendly place to stay”

Reviewed 21 Aug 2015

Our stay at 52 Clichy was as wonderful as the Rosemary, a great hostess with a lovely sense of humour and charm. Rosemary made our holiday that much better with her advice on places to see, travel within Paris and where to eat. All added up to a excellent experience. We shared her appartment and we felt very comfortable in doing so. It felt so much like visiting and staying with a good friend. Recommend to anyone wanting to experience staying in Paris with a local.

Réponse du gérant: Dear Matt and Jacquie, It was wonderful to meet you and thank you for the lovely review. Thank you also for all the laughs on the balcony, mostly at the expense of Matt but he seemed prepared for it! Sorry that your internet connections for the rest of your holiday were not easy so I look forward to finding out about your adventures via Facebook soon. Regards,

“One night in Paris”

Reviewed 8 Jul 2015

This was a same day booking and Rosemary could not have been more accommodating. The apartment was very conveniently located. Rosemary was very welcoming and the room and bathroom were spotless. Everything worked out very well and we would certainly recommend staying with Rosemary to others.

Réponse du gérant: Dear Nicky and Jasmine, Thank you so much for your very positive review. Next time I hope you will not keep the taxi waiting everywhere and we will have a chance of a breakfast conversation, at least! Regards,

“Wonderful place to stay in Paris!”

Reviewed 22 Jun 2015

52 Clichy B&B is located in a great area of Paris with many wonderful restaurants, bakeries, shops, etc. close by along with access to transportation links that will take you wherever you want to go in Paris as well as Versailles. Our host provided a true "French" breakfast each morning as well as wonderful tips on what to see, best ways to move around the city, places to eat, etc. Can't say enough good things about the experience. Only negative was that we wish we could have stayed longer!

Réponse du gérant: Dear Frank and Terri, Thank you so much for your lovely review. I was a pleasure to get to know you both over breakfast chatting at the table and I am so glad you loved Paris and the apartment. I am looking forward to seeing you both again soon, if Terri can fit me in to her busy holiday schedule! Regards,

“Just as wonderful as our first stay!!”

Reviewed 20 May 2015

Last May a friend and I stayed at Rosemary's for the first time. It was a little slice of heaven. Sitting on her beautiful balcony and the incredible breakfast - fruit, yogurt, fresh pastries picked up that morning and french press coffee would be enough to make it special, but having an English host who can give you all sorts of tips and help is invaluable. The building is beautiful, very secure, has an elevator and is central to transportation so you can get anywhere if you don't want to walk. When I surprisingly got another opportunity to go to Paris this year, I contacted Rosemary right away to book her place. I took a different friend this year and she fell in love with 52 Clichy and Rosemary, just as we did last year.

“True apartment living in Paris-with an amazing terrace and breakfasts to boot!”

Reviewed 15 May 2015

I've already sent prospective guests to Rosemary for their Parisian stay. What a lovely apartment with awesome building views out of all the windows. The delicious breakfasts are beautiful too. Rosemary made a coffee drinker out of me with her French press coffee each morning! She also is extremely helpful with where you need to go, how you need to get there and what you need to do. I made a dear friend staying in Rosemary's apartment.

“Comfortable, quiet and central”

Reviewed 14 Dec 2014

The title says it all, except that Rosemary is a welcoming and knowledgable host - and for those who don't know Paris she is a fount of useful information. Breakfast for me was perfect, the flat was warm, and the beds very comfortable. The location is very central with easy access to the Metro. To be recommended.

Avis 1-10 sur 159

FAQs

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Si vous avez déjà réservé, rendez-vous sur Gérer mes réservations pour envoyer un message au propriétaire.

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Si vous avez reçu un devis, il vous suffit de l'accepter et de payer en ligne en suivant les instructions de l'email. Vous pouvez également payer sur la page Gérer vos réservations,

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Vous pourrez échanger vos coordonnées avec le propriétaire/gérant de la location après la confirmation et de la réservation et le paiement complet du séjour. En payant et en communiquant uniquement sur notre plateforme, vous nous permettez de garantir que votre réservation est couverte par notre Politique de protection des paiements.

Si vous avez la moindre question avant de réserver, vous pouvez envoyer un message au propriétaire/gérant à l'aide du formulaire de contact de l'annonce. Une fois que vous avez réservé, vous pourrez parler de la location et organiser votre voyage en vous connectant à la page Gérer mes réservations de vacances.

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Occasionnellement, il se peut que le dépôt de garantie soit inclus dans le coût de la réservation et que vous aurez à le payer directement. Dans ce cas, le propriétaire dispose de 10 jours pour nous signaler les dégradations, dans le cas contraire nous vous reversons votre dépôt de garantie. Si sa réclamation aboutie, nous déduirons les coûts et vous rembourserons la somme restante.

Comment consulter et gérer mes réservations ?

Rendez-vous sur Gérer vos réservations pour consulter vos réservations, payer les soldes dûs ou, le cas échéant, annuler un séjour.

Comment payer le solde de mon séjour ?

Vous pouvez régler le solde restant de votre séjour à tout moment. Rendez-vous sur la page Gérer mes réservations de vacances et cliquez sur Payer maintenant.

Nous l'utiliserons pour prélever automatiquement le solde restant sur la même méthode de paiement, 10 jours avant la date d'échéance. Rendez-vous sur Gérer mes réservations de vacances pour connaître la date de prélèvement.

Comment retirer ma demande de réservation ?

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Comment annuler ma réservation ?

Rendez-vous sur Gérer vos réservations pour annuler un séjour. Vous pourrez également consulter les conditions d'annulation pour connaitre le montant de votre remboursement.

Comment modifier ma réservation ?

Pour modifier les dates ou le nombre de personnes de votre réservation, vous pouvez envoyer une demande depuis la page Gérer mes réservations. Pour modifier les dates de votre séjour, cliquez sur Modifier la réservation. Pour modifier le nombre de locataires, envoyez un message au le gérant de la propriété.

Si le gérant de la propriété est d'accord, il vous enverra un nouveau devis correspondant aux modifications. Vous pouvez le consulter et l'accepter ou le refuser depuis la page Gérer mes réservations de vacances. Vous aurez 48 heures pour agir avant que le devis arrive à expiration.

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